Vratio se da me proganja.
Kažu ljudi "Kupujmo domaće" ili "Uzmi Yuga, njega je lako održavati". Da, to je tačno, delovi za Yuga su jeftini i mogu da se nađu u kanalu, ali ono što svi smetnu sa uma jeste činjenica da ovom autu treba više pažnje od bebe u inkubatoru (daleko bilo).
Taman sam završio sa promenom motora kad se ispostavi da automat za paljenje ne radi kako treba. To je uzrokovalo povećano trošenje akumulatora koji sada jedva ima snage da upali auto kad je toplo. Sa ovim hladnim vremenom došli su novi problemi pošto se nekako sjebala i sajla od sauga pa ni on ne vrši svoju funkciju. Ko poseduje benzinac može da zamisli kako je nezgodno upaliti auto bez sauga, a ko nema auto to mu dođe kao da pokušavate da istovarite tovar peska - pincetom. I kakve veze cela ova peripetija oko paljenja i hladnog vremena ima sa tim što mi ne radi zadnja pozicija mogu samo da nagađam jer konačno dolazimo do suštine. Ja nemam pojma auto mehaniku. Totalni duduk. Totalni i apsolutni. Da se razumemo, znam ja šta je SUS motor i mogao bih vrlo detaljno da vam opričam princip rada benzinskog, dizel pa čak i wankel motora, ali kad treba da se uzme ključ u ruke i nešto popravi - blokada.
U principu nije me nikad preterano interesovalo da se sa tim natežem pošto sam kontao da postoje automehaničari, a to su ljudi koji vam održavaju auto da vi ne biste morali. Problem je samo što kad imate Yuga on više vremena provede kod tih čika nego što vrši svoju funkciju i tako obara tezu sa početka posta da je pomenuta nesreća jeftina za državanje. "Japanci imaju skupe rezervne delove!!!" Aha, a taj deo ti treba jednom u 2 godine i košta 100EUR, a na gomilu neestetike i nefunkcionalnosti pod nazivom Yugo sedmično treba u proseku oko 500 din da bi sve kako-tako radilo... Do the math...
Drago mi je što će zastavu da preuzme Fiat i što više nema nacionalne klase...
A mog Yuga neću prodavati, ne još. Pošto se više ne proizvode za par godina će postati raritet i cene rezervnih delova ima da odu u nebesa, a ako još naleti neki patetično-nostalgični ljubitelj postkomunističkog statusnog simbola biće i ekstraprofita.
Ono što sigurno znam to je da moj sledeći auto neće biti domaće proizvodnje, pa makar se vozio autobusom.
8 коментара:
Pesak - pincetom! Aha, sad mi je jasno šta je pisac hteo da kaže. Nego, ako počneš da se voziš autobusom, tvoj auto će biti vrlo imaginativan. A onda možeš i da ga kupiš negde u svemiru, mislim, da ne stopiraš stalno... Ili da osnujemo neki fond, za Yuga mislim?! kekeke ;)
Pa da, pesak i pinceta, dugotrajno i uzaludno... A fond može, ali samo pod imenom "Za dostojnu i konačnu sahranu Yuga i da ga moje oči više ne vide i ruke ne voze" :D
Dobro, ti daj ime fondu hahahaha
Е зато ја још нисам купио свој први ауто који сам сâм себи купио - фали ми још 7 'иљада евара.
И размишљам тако као ти - можда ћу јефтиније да се возим, ал' ћу бар за више новца да се возим квалитетније. До тада, бус, воз и пешака.
E Urke, kad skupiš tih 7 velikih prodaću ti ja mog juga za dve 'iljade, a ostatak možeš da troškariš na mehaničare, delove, sređivanja i lickanja... Ima da te služi makar 5 godina što je po zapadnim standardima i više nego što se od jednog automobila može očekivati. A biće i antikvitet! Ima još i da zaradiš na njemu :P
Novi Hyundai Accent je jeftin, a izgleda skroz ok :)
Inače, ja sam čudno gledao sve one šale "šta je Yugo na vr' brda - čudo!" i prozivke na račun domaćeg nam brenda... dok nisam jednog leta seo, upalio, i rekao posle pola sata... "E nećeš vala!"
Što reče Urke, ako ne mogu da vozim šta valja, ići ću pešice, bar ne zagađujem okolinu bez veze...
A da ne pricamo o tome sto Hyndai (valjda) nudi sedam godina garancije na svoja vozila. Pa posle sedam godina besplatnog odrzavanja, i treba da ga bacis i kupis drugi.
Moj predlog je da uzmeš nekog jeftinijeg korejca(Kia, Hyundai). Moja sestra ima Kiu Shumu i od 2002. godine nije išao na popravku.
Постави коментар