26 мај 2010

Nekontrolisane kontrakcije gastrointestinalnog trakta

Da, govorim o "Farmi". Tom famoznom rijaliti šouu kojim je naša mladost i naša starost zaokupljena zadnjih dana. Baš su zadnji dani. Već sam negde napomenuo da TV ne gledam unazad dve godine otkako sam izbacio isti iz sobe, a potom i svoj komp lišio TV karte. I upravo činjenica da moram da slušam sve oko sebe kako raspredaju dešavanja sa "farme" me dovodi do ludila. Najozbiljnije...
Bio sam kod ujaka večeras na večeri pošto preslavlja i naravno - farma... Ko, šta, kako, zašto, ovi su ovakvi, oni onakvi... AAAAAAAAA popizdeh najstrašnije. Bilo mi je došlo u jednom momentu da ih sve oteram u... negde... i da vide malo kako je to lepo kada se ljudi tako čašćavaju i to pred očima vascele javnosti.
Ne planiram da ulazim u detaljnu analizu cele te fame oko rijaliti šoua i fenomena intoksikacije širokih narodnih masa emisijama koje se tako blatantno bave ovim tipom socijalnih eksperimenata, ali moram da dam par zapažanja.
Sve je naravno počelo "velikim bratom" i od tada je recept manje-više isti: uzmeš desetak osoba sa visokim stepenom egoa i niskim stepenom tolerancije i ubaciš ih na manju, poklopoljenu, teritoriju dok ne postigneš temperaturu ključanja, dodaš nekoliko intrigantnih događaja i tema, malo začiniš dobro smišljenim i planski raspoređenim zadacima i naravno, podeliš im alkohol... Ostaviti malo da "odahne" i potom se zavaliti u fotelju i uz kokice gledati klanje... Hleba i igara, please...
I nisu mi toliko interesantni učesnici ovakvih egzibicija koji moraju imati dobru dozu ekstrovertnosti i želje za eksponiranjem da bi uopšte ušli u priču, koliko su mi zanimljive reakcije konzumenata ovih šouva i količina emocija koje se u njima generišu. Da li tu leži ključ uspeha ovog tipa zabave? Da li je moguće da naš narod nema u svom životu dovoljno emocija koje bi mogao da podeli sa bližnjima pa su im potrebni veštački suplementi? Ili je jednostavno u pitanju neodoljiva potreba da se olajava. Ko i zašto nije bitno, ono što je bitno jeste da se laprda. Kao da nemamo pametnijih i boljih tema? Kao da nemamo pametnijih i boljih sadržaja za TV?
More, na farmu bi ja to sve. Pravu farmu, pravi poslovi, pa da vidimo da li će imati snage i volje da se svađaju i vređaju. A publiku koja tako nekrtitički upija sva sranja koja masmediji u nas mogu da im isporuče bih naterao da vreme koje inače provode u samovoljnom ispiranju sopstvenog mozga upotrebe da pročitaju nešto korisno. Recimo da krenu od lektire za srednju školu...
Urke je nedavno pisao na tu temu i tamo sam ostavio komentar koji ću ovom prilikom proširiti u formu zaključka.
Generacije koje su rasle uz knjige i emisije iz obrazovnog programa i pored svih loših stvari koje su im se dešavale usput uspele su da ispadnu relativno normalne, ono što me plaši je vreme u kome će stasati generacije pumpane turbofolkom, nedefinisanim buntovništvom i šouvovima nalik farmi, grand paradi i renome produkciji...

...

5 коментара:

Lunamorena је рекао...

Iskreno, nije mi posle svih onih divnih tema koje procitah trebala ova :) jer sam u sobu i na citanje tekstova POBEGLA da ne bih gledala farmu koju su moji "detaljisali".

Generalno sramota, ali ujedno i slika gde smo, sta smo, ko smo.

I stoka je nekad bolja od ljudi.

Ko zivi na selu (onom pravom) znace o cemu pricam.

Sigurno!

Ominotago је рекао...

Ima li tome kraja?

I ne vraćaj TV u sopstveni prostor ;))

GoranSTX је рекао...

@Luna Morena
Nažalost, ne može sve da bude lepo, moramo nekad da pogledamo oko sebe i da vidimo šta nam se dešava... ma koliko slika bila ružna...

@Ominotago
Izgleda da nema :(

I naravno da neću! :D

Televizija se toliko okrenula ugađanju niskih impulsa da je potpuno smetnula sa uma obrazovnu i vaspitnu komponentu i postala, jednom rečju - cirkus... i to cirkus nakaza...

pavlovic015 је рекао...

ma oni nisu uopste normalni ali uopste svasta je bilo na tv ali ovako jos nije. sramota i bruka.

GoranSTX је рекао...

Pravo zboriš starino, svaka ti je zlatna, a konačno se u nečemu i slažemo :)